Vill du nå ut till fler kunder? Med rätt typ av marknadsföring kommer du en lång bit på vägen. Idag finns det mängder av olika sätt att marknadsföra sig på. Bland annat genom hederliga tidningsannonser och via lokalteve, men även på internet. Sociala media är idag en av de största plattformarna för reklam och marknadsföring. Ett annat effektivt sätt är genom profilreklam. Profilreklam innebär att du beställer olika typer av produkter med din logga eller företagets budskap på. Fördelen med denna typ av marknadsföring är att du följer med kunden hem, så att säga. Med rätt produkt följer din logga med dem i vardagen, och de bygger en assocation med din logga och ditt företag. Något som omedvetet får dem att känna tilltro till ditt företag. Du kan idag hitta all möjlig sorts reklam, som t-shirts, väskor, pennor och reflexer. Ett tips är att dela ut bomullskassar med företagets logga tryckt på. Idag är människor mycket mer miljömedvetna och de flesta butiker i Sverige tar betalt för plastpåsar. Med en fin bomullskasse kan man återanvända samma påse många gånger, oavsett om man handlar mat eller shoppar.
Bomullskasse med egen design
Många företag inom profilreklam erbjuder idag ekologiska produkter, exempelvis tygkassar i ekologisk bomull. Om du driver ett företag inom ekologisk kosmetiska, matvaror eller liknande, är det såklart bäst att dela ut bomullskassar av miljövänligt material, annars sänder du ut delade budskap. För att marknadsföra dig själv i linje med vad din verksamhet står för kan detta därför vara ett bra alternativ. I regel blir det billigare ju större kvantiteter du beställer av profilreklam. En tygkasse kanske kostar 43 kronor, men köper du bulk på 250 kassar kanske styckpriset istället hamnar någonstans runt 30 kronor. Priserna skiljer sig en del beroende på företag, så det kan vara bra att jämföra.
Innan du beställer din bomullskasse kan det vara bra att fundera över hur du ska dela ut dem. Kanske kan du ha ett erbjuda i butiken ”köp över 300 kronor och få en gratis bomullskasse”, eller så kan du dela ut tygpåsarna under första öppningsdagen som en rolig och trevlig present till alla som besöker butiken.